ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

Reisdag naar Washington en verjaardag Annemieke

Een feestdag, Annemieke is jarig. De mooie leeftijd van 39 jaar heeft ze bereikt. We hebben haar bij het wakker worden enthousiast gefeliciteerd met een slinger, cijferballons (ik had i.p.v. de 9 een 7 gekocht), guirlandes en natuurlijk kadootjes. En we hebben haar hard toegezongen. Jammer dat bij het ontbijt geen andere mensen waren, anders hadden we het zeker nog eens dunnetjes overgedaan. Regelmatig hebben we gevraagd of ze zich jarig voelde en steeds was het antwoord: JA!

Het is zulk lekker weer dat we nog even geen zin hebben om te vertrekken en nog blijven zitten om wat te lezen. We reizen op (interstate North) naar Washington. Het is duidelijk een stedelijk gebied en soms best wel druk en dus intensief rijden. Al blijft het opvallend dat de Amerikanen zich heel relax in het verkeer gedragen. Rijden niet harder dan 110/120 km per uur en wisselen niet steeds van baan. Op de parkeerplaats nog een paar mooie trucks gespot en gefotografeerd. Evenals een megacamper met auto aan trekhaak erachter. Ik heb voor mijn verjaardag het boek ‘Reizen zonder John, op zoek naar Amerika gekregen. Ontzettend leuk en zeer leerzaam om te lezen. Amerika is dichterbij gekomen door het reizen en het lezen van dit boek. Ik ben de Amerikanen ook wel gaan waarderen.

De inrichting en indeling van de kamers van het hotel is overal hetzelfde.uch met bad. Langs de ene wand twee bedden, de andere wand een bureau, kast met TV en de koelkast. Als het wat luxer is, is de koelkast weggewerkt in een kast. En tegen de achterwand een wastafel, strijkplank en strijkijzer en föhn. En natuurlijk een do Cora geeft mij deze nacht de queens-nacht. Heel fijn en lief van haar. Het grote pakken is gedaan. Morgen gaan we overdag Washington nog in, halen dan de auto weer op, rijden naar het vliegveld, verkleden ons daar en gaan inchecken. Nu wat beter bevoorraad dan op de heenreis. Het bleek namelijk dat je al het eten aan boord moest kopen. Dat vonden we veeeeel te duur. De vakantie moet tenslotte toch nog enigszins betaalbaar blijven.

O ja, de Amerikaanse muggen zijn ook niet leuk. Ook van hen heb ik heftige rode plekken op mijn scheenbeen en knie wat erg jeukt. Gelukkig heb ik de zalf en pillen van de vorige apotheek nog.

Astrid Mathot

Goede vliegreis!

Liesbeth

Aaaaaaach muggen! Geniet nog deze laatste dag!

Maddeleen

blijft ontzettend leuk deze verhalen....het is bijna voorbij, heel jammer!