ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

Savannah

Na een matige nacht kunnen we maar moeilijk op gang komen. Het weer werkt ook niet mee. Na het ontbijt nemen we eerst nog tijd om te lezen of te slapen. We bekijken ons programma nog eens en ontdekken dat we onszelf tekort hebben gedaan in New Orleans. We hadden gepland daar langer te blijven. Jammer maar ook lekker dat we nu wat meer tijd hebben.

Rond 11:30 uur gaan we op pad, regenjas bij ons. Het eerste uur dwalen en verlekkeren we ons weer aan de mooie huizen en bomen. Dan houdt de regen op en klaart het langzamerhand op. Na een paar uur in de stad rondgelopen te hebben en wat gezeten besluiten we weer terug te gaan naar het hotel om te zwemmen en wat te rusten.

Ook deze keer hebben we met de bus gereisd. Wat opvallend is dat overwegend zwarte mensen in de bus zitten. Het is heel gezellig in de bus. Mensen maken een praatje met elkaar of met de chauffeur. Wat de meeste keren een vrouw was. Een ritje van een half uur naar het centrum van de stad kost $1,50. Deze keer eten we goedkoop en proberen Taco Bell wat we meenemen naar het hotel. In de uitgebreide supermarkt verkochten ze ook Gouda kaas. Een stukje van nog geen twee ons kost $7,- .

Onder het eten vindt nog een arrestatie van één van de gasten plaats, vliegt er tegelijkertijd een helicopter over en klinken sirenes. Het blijft die avond onrustig met helicopters en sirenes. Zijn we onderdeel van een film of gebeurd er echt iets om ons heen?

Omdat de buiten temperatuur heerlijk is en de voorspelde regen wegblijft, drinken we nog een kopje koffie en een wijntje bij het zwembad. Morgen gaan we naar Charleston.

Maddeleen

wat een leuk verslag,je komt er zo echt 'in'. Ga zo door!
Veel plezier verder, Maddeleen

Jurjen

Enjoy, leuke mensen! Groeten uit Oostenrijk.