ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

Uren rijden door Appalachen

De euforie is van het ontbijt af. De kwantiteit staat voorop, niet de kwaliteit. Desalnietmin snaaien we onze lunch voor een deel ook nog bij elkaar met een muffin, appel en granenreep. Dat wordt aangevuld met crackers met jam of pindakaas. Op de goede weg komen is ook met google maps nog niet heel makkelijk. Na een paar rondjes, en een keer heel onhandig de weg blokkeren omdat je toch echt linksaf wil en niet weer een stuk om wil rijden, zitten we dan toch op de beroemde route 66 waarna we route 81 nemen. Wel 6 uur rijden door schitterend berggebied, onderdeel van de Appalachen, de Smokey Mountains. Iedereen rijd

In Kingsport heb ik een goedkoop hotel, €55,- met ontbijt, op kunnen sporen. Net voor ons hotel is een grote weg met allerlei restaurants, Tacco Bell, Mexicaans, KFC, Mc. Donald etc. We proberen de seafood. Eigenlijk een KFC maar dan met (gepaneerde) vis. Niet gezond en niet heel lekker. Maar het voedde en het was gezellig om tussen de ouderen te zitten. Het was namelijk ouderen-korting-dag lazen we later op het reclamebord.

Onderweg zien we ook al een scala aan kerken voorbij komen die graag willen laten weten dat ze daar hun gebouw hebben en je van harte welkom heetten. We hebben inmiddels twee staten te pakken, Virginia en zijn nu in Tennessee.

Daarna bij de Walmart nog boodschappen gehaald. De cassier had een rek naast zich met plastic tasjes eraan en pakte daar gelijk de boodschappen in. Heel handig maar niet stimulerend om niet teveel plastic te gebruiken. Cora moest haar ID laten zien omdat we een fles rosé hadden gekocht. We waren laatst getipt bij een wijn-proeverij om in Amerika te kijken naar wijn van Zinfandel. Daar sluiten we de dag mee af!

Ons goede voornemen is om ook van de gewone dingen als, met elkaar eten, boodschappen doen, wat we onderweg zien meer foto's te maken. Die houden jullie tegoed!

Annette

Hier in Thailand krijg je ook standaard een plastic tasje dat viel mij ook op :) maar in Nederland was dat 2 jaar geleden ook zo. Nederland loopt met veel dingen voor.

Grappig om je verhalen te lezen. Ik ben hier met Amerikanen en herken jou verhaal wel in hun verhalen :)