ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

Alles is big... in Washington

Ons eerste Amerikaanse ontbijt. Alles is big, bak zelf je wafel of pannenkoek. Dat zijn dan geen kleintjes of lekkere dunnetjes…. Zelfs de yoghurt is gezoet terwijl die wordt aangeprezen als low-fat. Om ons heen wordt veel gegeten. Ik ben een slanke dame in verhouding tot een heel aantal gasten.

De shuttle bus brengt ons naar het metrostation in Springfield en vandaar is het nog een uur met de metro. We ontdekken op de terugweg dat het iets korter kan als we overstappen. We stappen in het centrum uit. Het is even zoeken maar we vinden de meeste highlights, Witte Huis, Lincoln monument, de Naald, het Capitool. En we nemen nog een kijkje in het national museum. Te voet lopen we ze langs. Net iets teveel voor mijn benen, we hadden beter een plek op kunnen zoeken waar we fietsen konden huren. Toch beter moeten voorbereiden.

Het is een mooie, schone en zeer goed georganiseerde stad. Echt een nette-pakken stad. Terwijl we later in onze gids lezen dat 2/3 van de bevolking zwart is. Dat was niet te zien in het straat- en metro beeld.

Bij thuiskomst relaxen we eerst en gaan dan op pad voor een maaltijd en om de Amerikaanse sim-kaart die ik via Internet al gekocht had klein te laten maken zodat hij ook in mijn telefoon past. Gelukkig vinden we een telefoonwinkel, i-fix telefoon, die het voor ons in orde maakt. Internet op één telefoon waardoor we navigatie hebben en onze hotels kunnen reserveren leek ons wel handig.

Daarna eten we een heerlijke maaltijd in een Afghaans kebab restaurant. Ons lichaam wil weer rust.

Zohra

Klinkt Goed! geniet ervan..ik lees mee...en geniet ook!

Tessa

Heerlijk, dat meereizen...
Fijn om de verhalen te lezen!

Astrid Mathot

Tov zo te horen. Avontuur!
Hier ook leuk op verjaardagsfeest in de tuin in Enkhuizen. Onweer nam een afslag.

Aline

Leuk om jullie zo weer te volgen, Jeanette!
Nog eenhele mooie tijd gewenst met elkaar.
Doe Annemiek en Cora mijn hartelijke groetjes!!!!