ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

Reisdag naar Amerika

We vragen ons af wat ze hier onder druk verkeer verstaan. Als we om 7:45 uur wegrijden is het nog erg stil op de weg. Mensen komen laat op gang blijkbaar. Binnen een klein uur rijden we naar het vliegveld. De auto zonder krassen en deuken ingeleverd. Op het vliegveld het bekende traject, inchecken, douane en wachten. Ik vergeet steeds dat een e-book ook electronica is, dus wordt mijn tas steeds gecontroleerd. Op tijd stijgen we op voor een vlucht van 7 uur, maar aankomsttijd twee uur later dan we vertrokken uit IJsland. Dat wordt een lange dag. De vlucht verloopt prima. We dommelen wat, kijken een film en lezen een boek.

Een stralende zon en een warme wind verwelkomen ons. Jas gaat uit, sjaal gaat af. De bus voor de autoverhuur staat al klaar. Na rijp beraad vinden we een compact auto (Nissan ) oké. We regelen nog dat we met zijn drieën mogen rijden. Een hap uit onze begroting. En dan rijden we zomaar op de Amerikaanse snelweg op naar Springfield. Met een beperkte routekaart weten we ons hotel best snel te vinden. Omdat we in het vliegveld ons eten moesten kopen en je raad het al… we dat te duur vonden, wil onze maag nu snel iets eten. Het wordt de McDonald! Het smaakt ons best.

Bij het hotel duiken we het zwembad in en hangen er op een stoel. Ik hou het niet lang vol en ga om 18:00 uur (Amerikaanse tijd) naar bed en zal een nacht van 12 uur gaan maken, zonder te snurken.