ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

Van beter naar best...

Na 7 uur slapen wil ik opstaan. Ik ben verbaasd als Cora ook al uit bed komt. Blijkt ze haar telefoon nog op Nederlandse tijd te hebben staan… Dus zitten we om 7:00 uur al aan de ontbijttafel en gaan we vroeg op pad.

Op naar de Blue Lagoon, één van de must-do-dingen van IJsland. Natuurlijk via een alternatieve route. We hebben ons goed voorbereid, badpak/bikini en handdoek zitten in een aparte tas. We vinden wel dat de mensen die er vandaan komen niet zo vrolijk kijken. Bij binnenkomst moeten we in de rij voor tickets available. Nou dat waren ze dus niet. Blijkt dat je van tevoren moet boeken zo druk is het. Zo, dat is even een teleurstelling. Vooral Cora heeft even wat te verstouwen gehad. Wij hebben daar niet onder geleden! Top Cora!

Dan maar door naar ons volgende slaapplek, Jonna Guesthouse in Porlakshöfn. We vertelden de zeer vriendelijke meneer die ons ontving van onze teleurstelling. Hij weet een veel betere plek voor ons waar we ook in het warme water kunnen. Zo’n 20 kilometer rijden en dan drie kilometer omhoog lopen. In de vrije natuur en gratis. Dat spreekt aan. We nemen eerst even rust, genieten van het zonnetje wat we voor het eerst zien, en eten een cracker. Mijn arme benen hebben een top-prestatie moeten verrichten. Met dank aan Aäron en Hur die mij de terugweg bij de arm hebben genomen. Het zitten in het beekje wat heerlijk warm is is het allemaal waard. Wat heeft de natuur geweldige schatten.

Deze keer zijn we niet naar bed te krijgen. Het is ook zo gek dat het nog zo licht is. Half twaalf en als je naar buiten kijkt lijkt het negen uur. Omdat de benen rust willen ga ik vanzelf plat.

Alinda

Kijk, zo moet je het hebben! Een mooi niet-commercieel stukje natuur waar je extra van geniet omdat je je best hebt moeten doen om er te komen ;) Nu maar hopen dat je fysiek weer snel bijkomt. Enjoy!

Helena

Wat mooi zo'n verassing! Dat zijn de leukste he, de niet voorbereide ontmoetingen met mens en/of natuur!
Enjoy!

Maddeleeen

wat lijkt het me gezellig zo'n reis!erg leuk om te lezen wat jullie doen....
Heb een heerlijke tijd!, ciao van Maddeleen

Jurjen

Enjoy!
Ik mis natuurlijk wel een foto.
Greetings!