ijsland-zuidelijke-staten-van-amerika.reismee.nl

We gaan weer op pad.... 

Een verslag van onze vakantie maak ik in de eerste plaats voor mijzelf en de vriendinnen, Cora en Annemieke, met wie ik reis. Omdat jullie aangegeven hebben het ook leuk te vinden om ons te volgen ben je van harte welkom om mee te reizen. We vinden het zelfs leuk als je dat doet. We voelen ons bevoorrecht dat we deze reizen kunnen maken. We hebben de gezondheid en de financiële middelen om dit te doen. Als we om ons heen kijken weten we dat dat niet vanzelfsprekend is. Met dit verslag willen we jullie ook een klein beetje laten delen in die rijkdom.

We vertrekken woensdag 12 juli naar Reykjavik. Blijven drie nachten op IJsland en reizen maandag 17 juli naar Washington DC. Vandaaruit gaan we een grote trektocht (met auto) maken door verschillende zuidelijke staten van Amerika. Op dinsdag 1 augustus starten we de terugreis om op woensdag 2 augustus hopelijk bij leven en welzijn weer te landen in Amsterdam.

We willen deze reis vooral goed kijken naar de mooie natuur en hoe de mensen leven. Het is het armste deel van Amerika. Volgens Paul Theroux die vier seizoenen heeft rondgereisd door deze staten is het zelfs armer dan Afrika. Het thema armoede boeit mij meer en meer. Het lijkt me boeiend om met de mensen in contact te komen. Helaas beheers ik de Engelse taal nog steeds niet zo goed maar daar wordt hard aan gewerkt.

Ik ben zo vrij geweest je op de mailinglijst te zetten zodat je op de hoogte bent. Als je het niet prettig vindt om steeds meldingen van een nieuw verhaal te ontvangen haal je dan van de mailinglijst. Doe dat gerust. Ik heb ook graag regie over wat in mijn in-box komt.

Dank voor je belangstelling! En tot snel!

Reacties

Reacties

Joke ruijg

Ik wist niet dat je zo avontuurlijk was Jeanette?
Geniet ervan en durf gewoon Engels te spreken, neem een woordenboek mee en als je een woord niet weet zoek je die ter plekke op.
Mensen zijn altijd heel behulpzaam hierin heb ik gemerkt.
En durf fouten te maken.
???? joke

Jannie

Dat klinkt als een mooie reis Jeanette, ik ben heel benieuwd wat je gaat vinden. Wij hebben natuurlijk een grote angst voor armoede maar dat is niet altijd terecht. Ik las laatst in een boek, over een dorp met onaanraakbaren in India en die vrouwen waren juist heel erg sterk en niet alleen maar zielig omdat zij doen waar wij zo bang voor zijn.

Een hele goede reis en fijn dat ik op je lijst st, ik ben zeer geïneresseerd

Lenie Bron

Ziet er geweldig uit! Veel plezier en geniet ervan.

Felice

Veel plezier! Het wordt vast geweldig!

Hannie Stap

Veel plezier met elkaar , en met de mensen die julli gaan ontmoeten. Liefs Hannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!